Reklama zewnętrzna (inaczej outdoorowa) to forma reklamy bardzo popularna w zastosowaniu w przestrzeni publicznej. Jej głównym celem jest dodarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, dlatego też jest ona często wielkoformatowa tak, by była bardzo dobrze widoczna.
Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?
Reklama zewnętrzna to kilka różnych rodzajów promocji usług czy produktów w przestrzeni publicznej. Jednym z nich są szyldy w postaci podświetlanych kasetonów, reklam świetlnych, plafonów czy otok reklamowych. Każda z tych form jeżeli jest ciekawie zaplanowana, przyciąga wzrok i zostaje zapamiętana na długo.
Kolejny typ to litery przestrzenne 3D – te niezawodnie sprawdzają się do uwidocznienia nazwy lub logo firmy.
Reklama zewnętrzna nie może obejść się bez tablic i banerów reklamowych. Te często zajmują sporą powierzchnię i umieszczane są w miejscach, w których każdego dnia pojawia się mnóstwo ludzi.
Warto również wspomnieć o tym, że oklejanie witryn czy pojazdów to również forma reklamy outdoorowej.
Możliwości stworzenia reklamy zewnętrznej jest sporo, jednak bez wątpienia formą najbardziej efektowną i przyciągającą wzrok będzie reklama świetlna Łódź.
Reklama zewnętrzna – dlaczego warto?
Reklama zewnętrzna to od wielu lat najpopularniejsza forma promocji. To, że cieszy się sporym zainteresowaniem, nie powinno nikogo dziwić – w końcu taka forma promocji ma sporo zalet.
Jedną z największych zalet reklamy zewnętrznej jest dostępność dużej ilości rodzajów i formatów – szyldy Łódź, banery, reklamy świetlne, a może litery 3D? Możliwości jest zdecydowanie więcej, więc każdy wybierze coś odpowiedniego.
Reklama zewnętrzna daje szeroki, często ogólnopolski zasięg promocji. Bez wątpienia jej atutem jest również duża wytrzymałość (formy reklamy zewnętrznej są tak zaprojektowane, by były wysoce odporne na zmienność warunków atmosferycznych) oraz uniwersalność. Reklama outdoorowa może promować tak naprawdę każdy produkt lub usługę.
Wiele osób twierdzi, że taka forma reklamy może zaburzać estetykę przestrzeni. Nie do końca jest to prawda, dobrze przygotowana reklama nie będzie szpecić, wręcz przeciwnie – stanie się ciekawym elementem otoczenia.
Reklama zewnętrzna – skuteczny sposób na promocję czy przerost formy nad treścią?
Reklama outdoorowa może być naprawdę skuteczną formą promocji, jednak jej wykonanie musi być starannie przemyślane. W czasach, gdzie szyldy i banery reklamowe atakują społeczeństwo niemal na każdym kroku, taka forma musi wyróżniać się czymś niestandardowym, by przyciągnąć wzrok, nie może być taka jak pozostałe. Poza ciekawą grafiką musi też zawierać wartościową treść – powinna być ona krótka, za to bardzo konkretna. Jeżeli jednak jest nudna, sztampowa, wówczas nawet gdy pod względem graficznym jest super przygotowana, jest niczym innym jak przerostem formy nad treścią.
Reklama mobilna to niezwykle efektowna i skuteczna forma promocji pod warunkiem jednak, że zostanie starannie zaplanowana i wykonana. To zadanie, z którym poradzi sobie tylko dobra agencja reklamowa Łódź, zatrudniająca osoby kreatywne i pełne pasji, mające mnóstwo pomysłów na stworzenie wyjątkowej i niebanalnej reklamy przyciągającej wzrok.