Publikujemy dla was

artykuły i informacje 24 na dobę

Grafika reklamowa, bardzo często utożsamiana z grafiką użytkową, jest jednym z lepszych sposobów przekazywania informacji. Sam przekaz może przybierać różne formy i różnić się od siebie sposobem wykonania, zawsze jednak musi nie tylko odzwierciedlać oczekiwania klienta, ale też zawierać w sobie pewne klucze, które pozwolą dotrzeć informacji do wybranej grupy odbiorców.

Grafika reklamowa a grafika użytkowa

Według Słownika Języka Polskiego PWN, do prac z zakresu grafiki użytkowej zaliczane jest projektowanie plakatów, ilustrowanie książek, projektowanie i wykonywanie reklam graficznych, znaczków pocztowych oraz banknotów. Wynika stąd, iż grafikę reklamową nie sposób w pełni utożsamiać z grafiką użytkową. Grafika reklamowa stanowi raczej rodzaj specjalizacji w zakresie grafiki użytkowej i jako taka wymaga nieci innego, z całą pewnością bardziej skonkretyzowanego i skupionego na jedynie wybranych formach graficznych podejścia. Z tego też powodu uczelnie zajmujące się kształceniem grafików reklamowych tworzą w tym celu odrębne kierunki. – http://grafika.wse.krakow.pl/ Pozwala to zogniskować profil nauczania na tych narzędziach i sposobach pracy, które są niezbędne w zawodzie grafika tworzącego reklamy, a przede wszystkim wymagają znacznie poważniejszego zagłębienia się w temacie, niż byłoby to możliwe na studiach poświęconych całościowo ujętej grafice użytkowej.

Komu powinna służyć grafika reklamowa?

Oczywistą odpowiedzią na pytanie o to, komu służyć powinna grafika reklamowa, jest wskazanie na klienta zlecającego jej wykonanie oraz na tworzącego ją grafika. Dla klienta każda forma grafiki reklamowej jest szansą na dotarcie z wybranym przez niego przekazem do określonego grona odbiorców. Przekazem tym może być czysta informacja, może też być to treść o zabarwieniu mocno reklamowym, która – chociażby poprzez oddziaływanie na emocje – jest w stanie wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy.

Grafika reklamowa
Grafika reklamowa

W przypadku grafika, każda stworzona przez niego grafika reklamowa stanowi rodzaj poświadczenia talentu i możliwości. Różne jej formy mogą składać się na doskonałe portfolio zapewniające ogromne powodzenie na rynku.

Przede wszystkim jednak grafika reklamowa służyć powinna – choć może się to wydawać zaskakujące – jej odbiorcom. Współczesne trendy i badania na odbiorem komunikatów reklamowych pokazują jasno, że konsumenci nauczyli się doskonale ignorować i wręcz omijać wzrokiem wszystko to, co nie niesie ze sobą żadnych wartości. Wartością taką może być rozrywka, wiedza lub ważna informacja o mającym się rozpocząć wydarzeniu (również informacja o nadchodzącej wyprzedaży lub promocji). Zwracamy uwagę jedynie na te komunikaty, które coś nam dadzą. Grafika reklamowa, jako komunikat, również musi spełniać te wymagania.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *