Grafika reklamowa, bardzo często utożsamiana z grafiką użytkową, jest jednym z lepszych sposobów przekazywania informacji. Sam przekaz może przybierać różne formy i różnić się od siebie sposobem wykonania, zawsze jednak musi nie tylko odzwierciedlać oczekiwania klienta, ale też zawierać w sobie pewne klucze, które pozwolą dotrzeć informacji do wybranej grupy odbiorców.
Grafika reklamowa a grafika użytkowa
Według Słownika Języka Polskiego PWN, do prac z zakresu grafiki użytkowej zaliczane jest projektowanie plakatów, ilustrowanie książek, projektowanie i wykonywanie reklam graficznych, znaczków pocztowych oraz banknotów. Wynika stąd, iż grafikę reklamową nie sposób w pełni utożsamiać z grafiką użytkową. Grafika reklamowa stanowi raczej rodzaj specjalizacji w zakresie grafiki użytkowej i jako taka wymaga nieci innego, z całą pewnością bardziej skonkretyzowanego i skupionego na jedynie wybranych formach graficznych podejścia. Z tego też powodu uczelnie zajmujące się kształceniem grafików reklamowych tworzą w tym celu odrębne kierunki. – http://grafika.wse.krakow.pl/ Pozwala to zogniskować profil nauczania na tych narzędziach i sposobach pracy, które są niezbędne w zawodzie grafika tworzącego reklamy, a przede wszystkim wymagają znacznie poważniejszego zagłębienia się w temacie, niż byłoby to możliwe na studiach poświęconych całościowo ujętej grafice użytkowej.
Komu powinna służyć grafika reklamowa?
Oczywistą odpowiedzią na pytanie o to, komu służyć powinna grafika reklamowa, jest wskazanie na klienta zlecającego jej wykonanie oraz na tworzącego ją grafika. Dla klienta każda forma grafiki reklamowej jest szansą na dotarcie z wybranym przez niego przekazem do określonego grona odbiorców. Przekazem tym może być czysta informacja, może też być to treść o zabarwieniu mocno reklamowym, która – chociażby poprzez oddziaływanie na emocje – jest w stanie wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy.
W przypadku grafika, każda stworzona przez niego grafika reklamowa stanowi rodzaj poświadczenia talentu i możliwości. Różne jej formy mogą składać się na doskonałe portfolio zapewniające ogromne powodzenie na rynku.
Przede wszystkim jednak grafika reklamowa służyć powinna – choć może się to wydawać zaskakujące – jej odbiorcom. Współczesne trendy i badania na odbiorem komunikatów reklamowych pokazują jasno, że konsumenci nauczyli się doskonale ignorować i wręcz omijać wzrokiem wszystko to, co nie niesie ze sobą żadnych wartości. Wartością taką może być rozrywka, wiedza lub ważna informacja o mającym się rozpocząć wydarzeniu (również informacja o nadchodzącej wyprzedaży lub promocji). Zwracamy uwagę jedynie na te komunikaty, które coś nam dadzą. Grafika reklamowa, jako komunikat, również musi spełniać te wymagania.
Tekst jest ok gdy Internauta przeczyta go do końca. Przeczytałam.