Publikujemy dla was

artykuły i informacje 24 na dobę

Logo dla firmy jest bardzo istotnym elementem jej polityki marketingowej. Dzięki zastosowaniu przemyślanego i przykuwającego uwagę potencjalnego klienta znaku graficznego – można bardzo łatwo zostać zapamiętanym. Dlatego warto postawić na odpowiednio przygotowany znak graficzny, który pomoże w budowaniu marki.

Logo dla firmy – nowoczesny marketing

Pierwsze loga powstawały już ponad 100 lat temu, a za protoplastę w tym zakresie uważa się firmę IBM. Choć w poprzednim wieku graficzne obrazy dla marek tworzono nieco inaczej, nie sposób nie zauważyć wkładu, jak wniosła ta firma do całej branży. Na chwilę obecną uważa się, że IBM jest jednym z najpowszechniej rozpoznawanych skrótów na świecie, co niewątpliwie zawdzięcza świetnej reklamie.

Marketing – bo właśnie tym jest logo – ma za zadanie pokierować sposobem myślenia odbiorców marki i przykuć ich uwagę. Największe firmy stawiają na loga z przekazem (np. nadgryzione jabłuszko Apple symbolizuje „bajta”, co jest interesującym nawiązaniem do ugryzienia, ale również najmniejszej jednostki informacji pamięci komputerowej), co sprawia że są z łatwością zapamiętywane.

Projektowanie logo firmowego warto polecić sprawdzonej firmie, gdyż ten znak graficzny będzie w dużej mierze odpowiedzialny za marketingowy sukces lub porażkę przedsiębiorstwa. Warto potraktować taką usługę jako inwestycję na przyszłość: dobrze wykonane logo pozwoli na uzyskanie świetnych efektów reklamowych.

Jak dobrze zaprojektować logo?

Metoda tworzenia logo powinna być uzależniona od indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Zasadą podczas projektowania znaków graficznych jest szczegółowe skonsultowanie wszelkich założeń z Tobą – czyli klientem.

Firmy takie jak robimylogo.pl podchodzą do kwestii rzetelnie i kompleksowo. W pierwszej kolejności – dochodzi do spotkania w dogodnej dla obydwu stron formie. Dobrze jest stworzyć odpowiednie logo już na etapie zakładania działalności – tak, by już pierwsi zadowoleni klienci mogli kojarzyć firmę ze stworzonym znakiem graficznym.

Podczas projektowania warto mieć na uwadze, że w przypadku logo – najlepiej sprawdza się minimalizm. Znak graficzny Twojej firmy ma być łatwy do zapamiętania i wpadający w oko. Nadmiar drobnych elementów sprawi, że jego odbiorca poczuje się po prostu przytłoczony. Dodatkowo – prawdopodobnie nie zauważy detali, zwłaszcza gdy widzi logo mijając je samochodem czy środkiem komunikacji miejskiej.

Komu powierzyć tworzenie znaku graficznego przedsiębiorstwa?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, zarówno projekt wizytówki Warszawa, jak również samo logo czy papier firmowy, powinno być stworzone przez profesjonalistów. Nieodpowiednie wykreowanie firmy może sprawić, że nie odniesie ona sukcesu, pomimo wysokiej jakości świadczonych usług czy sprzedawanych produktów.

W opinii wielu, dobre logo stanowi najwyższą wartość przedsiębiorstwa i trudno się z tym nie zgodzić. Wyroby wielu marek są szybko rozpoznawane właśnie dzięki przemyślanym, przykuwającym uwagę znakom graficznym. Także przez to – bywają częściej wybierane. Dlatego też logo nie jest kwestią, na której warto oszczędzać czy traktować drugorzędnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *